Höganäs Keramiks Blogg

Julkalender – vinn doftljus från MIKMAK

Posted in Julkalender, Tävlingar by Jannice on 17 december, 2010

Finns det något som kan sprida så mycket stämning som ett doftljus? I dagens paket ingår två tranbär/kanel ljus och ett jordgubb/grädde från MIKMAK (http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=8012) värde 567 kr. Juligt, väldoftande och en riktig stämningshöjare. Tävlar gör du genom att svara på följande frågor:

1. Hur många olika dofter finns det i MIKMAKs sortiment.
2. Motivera varför just du ska vinna ljuspaketet.

Tävla kan du göra fram till kl. 00.00 och eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!

___________

Vinnaren är utsedd! Grattis Janina som svarade rätt (5 st) på frågan om hur många olika dofter det finns i MIKMAKs sortiment. Hennes motivering till varför hon skulle vinna ljuset var följande:

Har satt vår julgran på balkongen i år för att sprida julstämning till mina grannar eftersom vår förening snålat in på julbelysningen. Nackdelen är dock att man går miste om den goda grandoften som sprider julstämning. Men med doftljus från MIKMAK skulle det vara åtgärdat.

Grattis! Du har ett mejl i din mejlbox!

 

142 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anette Billing said, on 17 december, 2010 at 07:53

    det finns 3 sorters doftljus

    Det skulle dofta gott i mitt julpyntade hus

  2. Iris said, on 17 december, 2010 at 08:05

    1. Det finns 5 dofter i sortimentet
    2. Jag hade velat lyxa till det lite med exklusivare doftljus än de från ikea som jag alltid köper..

    kram /iris

  3. Katarina Strömberg said, on 17 december, 2010 at 08:26

    1. Det finns 5 olika dofter.
    2. I år har vi fullt upp med jobb in i det sista före jul, att tända ett doftljus är ett snabbt sätt att få julstämning i hela huset.

  4. whynja said, on 17 december, 2010 at 08:26

    1: Det finns 3 st.
    2: Jag älskar doftljus, men är väldigt kräsen med dofterna. Skulle vara kul att få testa MikMak för att se om det är något som skulle passa mig.

    • whynja said, on 17 december, 2010 at 08:27

      Och så menar jag givetvis att det finns 5 st dofter.

  5. Anna-Lena said, on 17 december, 2010 at 08:27

    1. Det finns 5 dofter i MIKMAK:s sortiment av doftljus
    2. Jag har just upptäckt att jag kan ha doftljus hemma i vårt hus, varit lite rädd pga allergi… Vore inte fel med lite juldoft i vårt hus och sedan lite sommar doft av jordgubbar. Då får vi längta till dess våra egna jordgubbar doftar i huset🙂

    Anna-Lena (anna-lena.bostrom@systeam.se)

  6. Maria said, on 17 december, 2010 at 08:37

    1. 5 dofter
    2. Älskar ljus och vad vore då bättre än att kunna höja ljusfaktorn genom att det dessutom luktar gott på köpet! Tycker den lilla påsen ger ett extra fint intryck och de skulle passa perfekt på farmors lilla bord i sovrummet!

  7. Solbritt Ilkert said, on 17 december, 2010 at 08:37

    1. 5 doftljus

    2. Tycker om att tända doftljus, de sprider en härlig doft i hela rummet. Så kan man variera doften efter humör och årstid.

  8. Anne said, on 17 december, 2010 at 08:42

    1. 5 stycken
    2. Gillar sitta hemma i soffan och mysa när det är kallt,
    dessa doftljusen ger julstämningen allt.
    MIKMAK sprider juldoft i mitt hus
    och lyser upp med vackra ljus.

  9. Marita said, on 17 december, 2010 at 08:51

    Det finns fem dofter.
    Tänder ofta ljus hemma. Med tranbär/kanel får vi också julstämning och jordgubbsljuset kommer att passa på altanen i sommar.

  10. maud lindberg said, on 17 december, 2010 at 08:53

    5 Doftljus
    Jag söker en inflyttningspresent, en vän har köpt hus.
    Det skulle vara den perfekt presenten till en ung familj.

  11. Emmeli Blomqvist said, on 17 december, 2010 at 08:56

    Det finns fem dofter.

    Eftersom den här familjen bara är sjuka här hela tiden har jag inte hunnit med att baka eller något annat, granen kommer väl in så småningom förhoppningsvis, men i villket fall som helst så luktar det mer sjukstuga här än jul, och det måste ändras på!! Lite doftljus kanske ändrar på våra energier.. =)

  12. Ulrika F said, on 17 december, 2010 at 08:56

    Det finns 5 stycken dofter.
    Tycker det känns lyxigt med dessa doftljus! tyvärr inget jag bara går och köper…

  13. AnnSofi Sjögren Persson said, on 17 december, 2010 at 08:57

    5 olika dofter.

    Jag tänder ofta ljus oavsett årstid,förhöjer mysfaktorn betydligt.

  14. Sarah eliasson said, on 17 december, 2010 at 08:57

    1: 5 st olika dofter

    2: Julen är en riktig stämnings höjdare, maten för smaksinnet, allt vackert att se på för syn sinnet, ljudet från brasan för hörselsinnet, doften av jul för luktsinnet!

  15. Karin Jönsson said, on 17 december, 2010 at 08:58

    5 dofter.
    Att tända ett ljus och mysa när man är inne och slipper frysa,får man dessutom ett med aromvore det en bonus.

  16. Ida Asplund Ådahl said, on 17 december, 2010 at 09:01

    1. Ljusen finns i 5 olika dofter.
    2. Vad vore inte bättre än en ny fräsch doft till ett nytt, fräscht, kommande år?

  17. Emma Björk said, on 17 december, 2010 at 09:01

    1. Det finns 5 olika dofter i sorimentet.
    2. Att tända ett doftljus på kvällen när sonen somnat har blivit lite ”en grej” för mig och sambon. Hur mycket vi än älskar vår son så går det inte att komma ifrån att han stökar ner…och luktar! Det är så skönt att på kvällen släcka ner (för att slippa se alla leksaker som ligger överallt) och tända ett ljus och få känna en ljuvlig doft i rummet som betyder – tid för oss vuxna.

  18. Rebecca said, on 17 december, 2010 at 09:07

    1. Det finns 5 st olika dofter i MIKMAKs doftljussortiment.
    2. Jag önskar att vinna då julkänslan i mitt hem ännu inte infunnit sig. Mycket plugg och stressiga dagar har överröstat julen än så länge. Hoppas innerligt på ett par väldoftande ljus som kan sprida känsla och glädje runtomkring.

  19. Michael said, on 17 december, 2010 at 09:09

    1 = 5 st
    2 = Att tända doft ljus och göra i ordning ett skumbad , Försöker lyxa till det varje fredag. Så det går åt en hel del ljus.

  20. Irene said, on 17 december, 2010 at 09:11

    1. 5 st
    2. Vill vinna för min dotter har svårt att somna om kvällarna , så vi prövar just nu med doft ljus som får brinna en stund innan hon ska lägga sig.

  21. Rebecca said, on 17 december, 2010 at 09:13

    1 Rätt svar 5 st
    2 Jag är stundet och älskar doft ljus , men har inte råd att köpa så dyra och många ljus. Så det skulle bli en underbar julklapp om jag vann.

  22. Anders Eskilsson said, on 17 december, 2010 at 09:13

    5 stycken

    Spännande dofter att vinna tycker jag, har inte provat sådana ljus !
    Men dessa dofter kanske kan vara stimulerande, när man myser.
    I övrigt är ljus en stor mysfaktor, särskilt i juletid.

  23. Lena K said, on 17 december, 2010 at 09:15

    MIKMAK har 5 olika dofter.
    Jag har inte hittat något doftljus som fallit mig i smaken, tycker oftast att de blir för påträngande, jag har verkligen försökt. Skulle så gärna vilja hitta något som sprider den härliga doft som utlovas. Jag har inte provat MIKMAKs ljus, kanske jag äntligen kan hitta en favorit!

  24. Henrik W said, on 17 december, 2010 at 09:33

    Det finns fem olika doftljus.

    Min tjej klagar alltid på att jag köper fel doft, när jag köper något åt henne. Med fem olika kan det ju bara inte bli fel.

  25. Henrik W said, on 17 december, 2010 at 09:34

    Med olika menade jag givetvis!

  26. Eleonor said, on 17 december, 2010 at 09:36

    1. 5 st olika dofter…

    2. Jag skulle vilja vinna för jag har en kräksjuk pojke här hemma och jag skulle behöva känna någon annan lukt än just sp*a…….
    Så ett doftljus skulle sitta fint, så här nära in på jul så jag slipper lukten som påminner mig om sjukdom….

  27. Frida Gunnarsson said, on 17 december, 2010 at 09:37

    1. 5 sorter!
    2. För att jag är rktigt tokig i ljus, har hur många som hellst. Men har dock ej haft råd att köpa MIKMAK doftljusen!:(

    Mvh. Frida

  28. Eva Kilander said, on 17 december, 2010 at 09:40

    Hej
    Ljusen finns i fem olika dofter.

    Hämtade hem maken från sjukhuset igår och för att göra honom glad och få bort sjukhuslukten ur hans näsa och minne vore de förnämligt med riktigt fina doftljus.

    Ha en trevlig helg
    Eva

  29. Sofie said, on 17 december, 2010 at 09:45

    1. Det finns i fem olika dofter!
    2. Ska storstäda lägenheten i helgen inför julen och det vore så härligt att få tända ett doftljus därefter och bara insupa den nystädade lägenheten.

  30. Elin said, on 17 december, 2010 at 09:46

    Hej!

    Det finns 5 sorter

    Julpynt och gran, glögg med pepparkaka, ljusstakar och tända ljus
    ger en härlig julstämning i vårt hus
    jag efter dessa ljus nu suktar
    just för att dom så gott luktar

    God Jul!

  31. Malin Björling said, on 17 december, 2010 at 09:47

    Hej Hopp !
    Det finns fem dofter på ljusen från Mik Mak.
    Jag är en riktig doftljussucker och har eldat igenom nästan hela Yankee Candles sortiment, och många av Durance men ännu inte provat Mik Maks ljus (trots att jag varit inne på hemsidan ofta) Känner att jag vill dofta på dem innan jag beställer.
    Men skulle jag vinna ett ljus så blir det en superskoj överaskning att känna hur det doftar.
    Kram Malin

  32. Jeanette said, on 17 december, 2010 at 09:53

    Jag tror att rätt svar är 5 olia dofter.

    Älskar att tända ljus och krypa upp i soffan med en kopp té och bara koppla av efter en stressig dag.

  33. jennie v said, on 17 december, 2010 at 09:57

    1. Det finns fem dofter.
    2. Jag älskar att tända ljus. Eftersom jag är student har jag inte råd att köpa fina doftljus så jag har bara haft från ikea. Jag förstår inte alla som säger att de älskar doftljus, mina ikealjus har inte gjort mig förälskad. Men jag hoppas att bli det nu!

  34. Åsa D said, on 17 december, 2010 at 10:04

    1. Det finns fem dofter
    2. Det skulle vara helt underbart att komma hem till vårt hem på kvällen om det doftade gott. Jag pendlar varje dag och min man försöker varje dag att göra det mysigt hemma. Detta skulle helt klart göra underverk.

    Kramis Å

  35. Henrik said, on 17 december, 2010 at 10:07

    Hej!
    Det finns 5 olika dofter. Jag vill vinna för att få se minen på min förvånande fru när jag plockar ffram doftljus och pyntar till jul!

  36. Catrin said, on 17 december, 2010 at 10:11

    1. Ljusen finns i fem olika dofter.
    2. Det är underbart med doftljus som doftar av olika frukter och blommor. Jag har gärna doftljus tänt hela dagarna nu på vintern. De ger en välkomnande känsla. Dessa från Mik Mak skulle jag därför gärna vinna!

  37. Louise said, on 17 december, 2010 at 10:11

    5 st
    Jag skulle vilja vinna för att med hjälp av dessa härliga doftljus skapa harmoni och hemtrevnad samt lite vardagslyx

  38. Helena said, on 17 december, 2010 at 10:14

    1. 5st
    2. Den här julen önskar jag mig en kamin av tomten att mysa och värma mig vid. Tyvärr tror jag inte ”tomten” har tänkt sig det till mig… Därför hoppas hoppas hoppas jag på några ljus att mysa vid istället!

  39. Anne said, on 17 december, 2010 at 10:16

    Tänkte ge dessa till min dotter i julklapp som bor och pluggar långt ifrån oss ! Hon älskar att tända ljus och det skulle vara trevligt om hon tände dessa ljus som skulle påminna henne om mamma och resten av familjen .

  40. Helen Fredriksson said, on 17 december, 2010 at 10:18

    Hejsan,

    1. Det finns 5 dofter i sortimentet
    2. Vore trevligt att lyxa till det lite med exklusivare doftljus än de från ikea som jag alltid köper..som känns lite konstgjorda.

  41. Malin said, on 17 december, 2010 at 10:22

    1. 5 st
    2. Gravid och otymplig ser jag fram emot att få sluta jobba och invänta bebis ankomst. Att få slappna av ordentligt i skönaste fåtöljen, läsa en bok och toppa det med ett doftljus från MIKMAK skulle vara underbart!

  42. Kristina said, on 17 december, 2010 at 10:23

    1. Det finns fem dofter i sortimentet idag.
    2. Jag är en ljusaholic och därtill doftljusaholic… men unnar mig aldrig ”riktiga” doftljus utan köper billiga, varför? vet inte. Det vore mer ekonomiskt i längden att köpa ”riktiga” ljus gjorda på riktiga aromatiska oljor och ger ju mer väldoft och välbefinnande på köpet. Nästa månad tänker jag alltid… Jag tror att har jag en gång fått hem ”riktiga” kvalitetsljus så återgår jag aldrig till lågprisvarianter igen.

  43. Jeanette said, on 17 december, 2010 at 10:30

    1) Det finns 5 olika dofter

    2) Jag skulle gärna vilja dela med mig till min mamma som en liten present för hon
    tror fortfarande att doftljus är något man bara köper för att ställa in i badrummet och finns i närmaste större mataffär :S
    Det skulle kunna bli en stor förbättring och höja atmosfären i deras hem.

  44. Ela said, on 17 december, 2010 at 10:34

    1. 5 dofter
    2. Jag har aldrig haft ett lyxigt doftljus utan bara IKEA-varianter så det skulle vara härligt att få uppleva skillnaden och känna sig lite extra bortskämd vilket inte är så ofta.

  45. Eva Blomgren said, on 17 december, 2010 at 10:54

    1. 5 dofter finns det
    2. Det skulle kännas lyxigt att få äga ett doftljus med riktigt hög kvalité.

  46. Ulla Britt said, on 17 december, 2010 at 10:57

    det finns 5 dofter
    det är mysigt med ljus och mysigare om de doftar

  47. Poonam Mehra said, on 17 december, 2010 at 11:02

    1) MIKMAK doftljus finns i 5 olika sorter: vanilla/coconut, breeze, strawberry/cream, apple/lemon och cranberry/cinnamon.

    2) I mitt gravida tillstånd är har jag blivit extra känslig mot vissa lukter, speciellt sådana som är lite äckliga. Dessa ljus så kunna få min omgivning att lukta mumma och jag skulle slippa hålla för näsan!

  48. Gisela von der Lancken said, on 17 december, 2010 at 11:05

    1. Det finns 5 dofter
    2. Nu julen har kommit i vårt hus, med gran o pynt o tända LJUS.
    Sill o Janson, pastej o skinka, snart ner i hungriga magar slinka
    Sen kommer tomten med säck så stor. Med klappar till både syster o bror.
    Då slutar barnen plötsligt att stimma, med rosor på kinder o ögon som glimma
    De väntar med spänning på tomtens paket. För vad som är i är det ingen som vet.
    Just så vill ja ha det när julen är här. Tillsammans med dem som jag håller kär.
    Jag önskar Er också en sådan jul med nära o kära, nog ska det bli kul.
    (Med andra ord ljus ger mys)

  49. Birgitta said, on 17 december, 2010 at 11:09

    1. 5

    2. Tycker att de flesta doftljus luktar lite för starkt. Jag har testat olika märken men aldrig MikMak. Kanske jag äntligen hittar en doft som är ”lagom”!?

  50. Cookie said, on 17 december, 2010 at 11:11

    1. 5 stycken
    2. Jag vill slippa den nymålade lukten hemma!

  51. Elisabeth said, on 17 december, 2010 at 11:33

    1. 5 st olika dofter.
    2. Älskar levande tända ljus speciellt doftljus i denna mörka och kalla årstid, hela jag myser av bara tanken. Dessa doftljus verkar vara av hög kvalité , skulle verkligen vara skoj att få vinna och testa.

  52. Anna Nilsson said, on 17 december, 2010 at 11:36

    1. Det finns 5 sorter.
    2. Jag har precis möblerat om i vardagsrummet med feng shui-inspiration från din blogg. De enda som fattas nu är ett väldoftande ljus.

  53. Mika said, on 17 december, 2010 at 11:42

    Det verkar finnas fyra ordinarie dofter och sen ser tranbär/kanel ut som speciell juldoft nere i hörnet.

    Jag är lite skeptisk till doftljus efter att ha köpt billigare varianter som mest luktat syntetiskt, funderat ett tag på att köpa ett dyrare men gått och dragit lite på det, skulle så gärna pröva ljus från mikmak.

  54. Ewa Tanmark said, on 17 december, 2010 at 11:44

    1. Det finns 5 olika sorter.
    2. Jag tycker de är fina.

  55. anna lund said, on 17 december, 2010 at 11:47

    1. 5 sorter

    2. Det skulle skapa lite julstämning för mamma som för tillfället ligger på sjukhus.

  56. Kari said, on 17 december, 2010 at 11:48

    1. Det er fem forskjellige dufter

    2. Jeg tåler ikke billige duftlys, men lys med ekte produkter går bra.

    Kari🙂

  57. Mona Gustavsson said, on 17 december, 2010 at 11:57

    1.Dom finns i fem dofter

    2.Tänder ofta ljus bra vardagslyx fast doftljus har jag inte testat så det vore jätteroligt att vinna dessa och dom verkar vara riktigt juliga i doften hoppas på tur!.

  58. Marie Fredrikson said, on 17 december, 2010 at 11:59

    Svar:
    1. 5 dofter
    2. Ljus lyser upp i vintermörkret har det sen en god doft så förstärker det känslan av lugn och harmoni.

  59. Rebecca said, on 17 december, 2010 at 12:02

    1 Det finns 5 st
    2 Gillar att tända doft ljus och kurra skymning, nu när dagara är så korta. Det blir lite som meditation.

  60. Sanna said, on 17 december, 2010 at 12:05

    Just nu finns det fem olika dofter.

    Jag är en riktig sucker för fina förpackningar och MIKMAK-ljusen är ju verkligen vackra. Jag har länge tänkt testa ett MIKMAK men alltid fegat ur – tänk om jag inte gillar doften? De kostar ju ändå en slant (som de är värda om jag tycker de luktar gott). Därför borde jag vinna,så att jag kan sniffa och lukta och sen bli storkund.🙂

    Trevlig helg!

  61. gella said, on 17 december, 2010 at 12:07

    1. 5 dofter.
    2. Med den tyngsta terminen pluggmässigt på hela lärarutbildningen (efter 3 år…) så har jag inte hunnit pynta (eller baka, eller köpa julklappar, eller ta det lugnt…) som jag brukar här hemma. Doftljus skulle göra mycket åt stämningen även om jag inte hinner få upp allt juligt och därför skulle jag bli glad om jag vann.🙂

  62. monika g said, on 17 december, 2010 at 12:19

    1. Jag tror det finns 4 dofter.
    2. Vinner gärna dessa doftljus då jag är inne i en lång sjukskrivning. Att få tända dessa ljus skulle sprida lite glädje.

    vh
    Monika

  63. Mona said, on 17 december, 2010 at 12:20

    5 dofter.
    Inga tomtar på mitt loft, men gärna MIKMAKljus med doft.

  64. Maria said, on 17 december, 2010 at 12:39

    Det finns 5 st
    Bara för att jag så hemskt gärna skulle vilja ha ett sådant ljus i mitt hus.

  65. Monica said, on 17 december, 2010 at 12:39

    5 dofter finns
    Skulle ge dom till min son i Kina så han fick tända dom o tänka på Sverige😀

  66. Amanda said, on 17 december, 2010 at 12:43

    1. Fem stycken dofter.
    2. Jag är övertygad om att ett ljus, skulle sprida julstämning i mitt hus.

  67. Roses said, on 17 december, 2010 at 12:56

    Hej
    1. 5 olika dofer finns.

    2. Jag önskar ett fint ljus med doft
    att ställa på mitt lilla loft.
    Tranbär/kanel får kära svärmor
    jordgubb/grädde får brinna där vi bor.

  68. Anneli R said, on 17 december, 2010 at 12:58

    5 dofter finns det.
    Jag älskar att ha tända ljus, tyvärr så är de riktigt goda doftljusen så dyra, så det blir inte så ofta jag unnar mig det. Så jag hoppas på tomtetur.
    //Anneli R

  69. Maria Strömbergh said, on 17 december, 2010 at 01:00

    1 – 5 olika dofter finns det🙂

    2 – Dessa underbara doftpaket är mycket välkommen hem till mig. Ljus, doft & värme…det är KÄRLEK🙂

  70. Beijan said, on 17 december, 2010 at 01:21

    1/ 5st
    2/ däckad i influensa, sover, sover och sover. Skulle bhöva lite ljus, doft och värme för att pigga upp mig. Tokfryser:(
    Mvh Beijan

  71. Anna B Lundkvist said, on 17 december, 2010 at 01:22

    1. 5 st
    2. Har haft en mycket mörk höst med mobbing och trakasserier mot min älskade dotter. När en mor ser sitt barn må dåligt slits hennes hjärta i tusen bitar. Behöver lite ljus att lysa upp tillvaron med

  72. Kristin said, on 17 december, 2010 at 01:22

    1. Det finns fem olika dofter på ljusen
    2. Jag älskar att tända ljus och skapa mysig stämning hemma

  73. Anette said, on 17 december, 2010 at 01:34

    Svar: Det finns 5 olika dofter

    För att jag älskar doftljus men de får inte lukta hur mycket som helst. Tänker på dem som är allergiska. Tänke att mikmak har några som inte doftar allt för starkt.

  74. Karin W. said, on 17 december, 2010 at 01:52

    1. MIKMAK Candle finns i fem olika dofter
    2. Till min juls stimulus passar MikMaks doftande ljus

  75. Louise said, on 17 december, 2010 at 01:54

    1, 5 olika dofter
    2, Jag behöver varva ner för jag har en liten att ta hand om inte har så mycket egentid just nu. Doftljus kan kanske vara en hjälp.

  76. Lill said, on 17 december, 2010 at 01:56

    1. 5 olika
    2. Nu tycker jag att jag har fått till del inredningsmässigt i köket. Men sinnena saknar något, och jag kan ju inte baka kanelbullar varje dag. Lite väldoft skulle verkligen vara på sin plats.

  77. Susanne said, on 17 december, 2010 at 02:03

    Hejsan!

    Det finns fem olika dofter.

    Alla vet vi ju att det kan bli lite stökigt på julafton när man firar tillsammans med släkt, och barn. Så det skulle ju vara TOPPEN med ett doftljus som ger en svag arom av kanel. För av kaneldoften säger dom att man känner sej trygg och blir lugn av.
    Så jag skulle mer än gärna tända ett sådant ljus på julafton, så att allla ska känna sej lugna och inte stressade. Och så doftar ju kanel så G O T T !!!

  78. majblomma said, on 17 december, 2010 at 02:24

    Det finns 5 stycken olika dofter.

    Det är mörk, kallt och trist i vårt hus
    jag drömmer om glädje, värme och ljus.
    Att känna doft från tranbär och kanel
    sprida sig på julafton vore inte fel.
    Strawberry/Cream vill jag till mamma ge
    hon förtjänar ett ljus av MIKMAK-kvalité!

  79. Helen said, on 17 december, 2010 at 02:37

    Det finns 5 olika dofter.

    Tycker det är mysigt att krypa ner i badkaret sådana här vinterdagar, ha lite lugn musik spelandes och mysiga doftljus som sprider härliga dofter. Mysfaktorn är hög då!

  80. Marlen Wolf said, on 17 december, 2010 at 02:40

    1: Det finns 5 st olika dofter
    2: Jag önskar mig MIKMAK för tidiga morgontimmar
    Passar så bra när juldagsmorgon glimmar

  81. Britta Hanson said, on 17 december, 2010 at 03:31

    1. Det finns 5 olika dofter.
    2. Önskar värme, kärlek och tända ljus
    Som sprider väldoft i vårt hus

  82. Annelie said, on 17 december, 2010 at 03:44

    1. 5 stycken
    2. Jag vill vinna för att kunna sprida väldoft i mitt hus.

  83. Stina Sundqvist said, on 17 december, 2010 at 04:07

    5 dofter

    För att sprida julkänsla i vårt hus,
    önskar jag mig MikMaks underbara ljus🙂

  84. AnnaslillaFlora said, on 17 december, 2010 at 04:12

    1. Fem dofter

    2. Doftgodis istället för ätegodis.

  85. sofivilen said, on 17 december, 2010 at 04:14

    Det finns 5 olika dofter.
    Jag önskar att vinna MikMaks doftljus för att jag tycker om att som mammaledig vardagsmysa till det lagom tills min sambo kommer hem och vad vore mer välkomnande än ett väldoftande hem med levande ljus?

  86. Lena Idbrant said, on 17 december, 2010 at 04:16

    Det finns 5 dofter i sortimentet.
    Varför just jag?? Kanske eftersom jag alltid
    snålar när det gäller mig själv och tänker på
    övriga i familjen först.

  87. Hanna said, on 17 december, 2010 at 04:21

    1. 5 dofter finns det

    2. Jag vill vinna för att jag är överförtjust i att mysa med ljus och denna julen är perfekt för lite extra lyxigt ljus-mys.

  88. Janina S said, on 17 december, 2010 at 04:25

    Det finns 5 dofter i sortimentet
    Har satt vår julgran på balkongen i år för att sprida julstämning till mina grannar eftersom vår förening snålat in på julbelysningen. Nackdelen är dock att man går miste om den goda grandoften som sprider julstämning. Men med doftljus från MIKMAK skulle det vara åtgärdat.

  89. Affi said, on 17 december, 2010 at 04:30

    Det finns 5 olika dofter i sortimentet!
    Jag eldar och eldar hela dagarna för att hålla värmen i huset, att elda ett doftljus skulle sprida en härlig doft i hemmet också!

  90. Elin E said, on 17 december, 2010 at 04:33

    Hej!

    1. Det finns 5 olika dofter

    2. För att jag gärna skulle eliminera den rätt starka doften av hund här hemma- doftljus vore ju perfekt!

  91. care69 said, on 17 december, 2010 at 04:35

    1. Fem st.
    2. Älskar att tända doftljus i sovrummet innan man går och lägger sig.

  92. Rasmus Haverstad said, on 17 december, 2010 at 04:45

    1. 5 dofter
    2.En bra present till min tjej som älskar doftljus.

  93. Birgitta Sand said, on 17 december, 2010 at 04:47

    1. 5 dofter
    2.Jag vill mysa med ett ljus
    då blir det skön stämning i vårt hus.

  94. Urban Häggbom said, on 17 december, 2010 at 04:48

    1. 5 olika dofter.
    2. En bra och rolig julklapp till min tjej.

  95. Anna Sand said, on 17 december, 2010 at 04:50

    1. 5 dofter
    2. Underbart skönt att tända efter en lång arbetsdag.

  96. ESA said, on 17 december, 2010 at 04:54

    1. 5 olika dofter
    2. Vore underbart att känna doften av annat än ikea ljus för omväxlings skull.

  97. Anneli said, on 17 december, 2010 at 05:15

    1. Det finns 5 olika dofter.
    2. Jag skulle njuta av den härliga doften när jag vilar i min mysfåtölj efter en jobbig dag på jobbet. Med skön musik och en god doft blir jag avstressad och kommer i välbehag igen.

  98. AnnCharlotte said, on 17 december, 2010 at 05:24

    Det finns fem olika dofter…och vinna ska jag för det är så härligt att komma hem och mötas av goda dofter i huset…

  99. Ingrid said, on 17 december, 2010 at 05:49

    1. 5 dofter
    2. Jag vill vinna för att jag älskar doftljus. Att prova nya doftljus är som att prova en ny parfym. Ibland kan man hitta en ny favorit, bara av slumpen.

  100. Anneli Tollefsen said, on 17 december, 2010 at 05:53

    1. Det finns 5 olika dofter
    2. Jag älskar ljus i alla former, särskilt så här till jul, extra mysigt blir det när de doftar ljuvligt. Håller tummarna för att vinna dessa exklusiva ljus!

  101. Lena Hammar said, on 17 december, 2010 at 05:55

    Hej, Jag vill ta chansen att vinna nu när min man äntlingen upptäckt att han faktsikt tål doftljus:-)//Lena

  102. Annika Nilsson said, on 17 december, 2010 at 05:56

    1) 5 dofter
    2) Mamma har tappat lukten, men kan se. Pappa har dålig syn, men känner dofter. Detta fina ljus är en perfekt kombination för båda mina föräldrar som får komplettera varandra! Det sprider glädje till dem båda, på ett varsitt sätt!

  103. Elsa said, on 17 december, 2010 at 06:03

    1. 5 st underbara dofter

    2. Jag älskar julen men tycker att tröttnar fort på tomtar, glitter och julmat
    MIKMAKs doftljus med kanel och tranbär i en läcker påse är däremot helt min stil!
    Tänk sen vad underbart att en grå och slaskig vinterdag tända ett doftljus med jordgubb & grädde och längta till sommarens dito.

  104. Amandalyn said, on 17 december, 2010 at 06:09

    1. 5 st dofter.
    2. Skulle vara kul och mysigt med en ny doft i vardagsrummet. Lite omväxling i vardagen

  105. Lotta W said, on 17 december, 2010 at 06:09

    5 dofter i sortimentet.

    då jag precis börjat jobba igen efter mammaledigheten får jag snällt jobba både jul och nyår… man får ta tillvara på alla lediga dagar, och då hjälper det ju bäst med lite juldoft i huset för att komma till stämmnig direkt..

  106. Anna said, on 17 december, 2010 at 06:11

    1. 5st dofter
    2. För att få julstämmning och för att det dofter så gott

  107. Malin said, on 17 december, 2010 at 06:32

    1. Fem dofter🙂
    2. Jantelag! Släng dig i väggen är du snäll! För detta inlägg kommer jag definitivt få skäll. I Sverige passar det sig inte att säga att man är bra, men det har jag bestämt mig för att strunta i, ja!
    Jag är mamma och oftast en jädrans bra en sådetså, jag leker, stöttar, uppfostrar och håller på! Förtjänas inte detta att firas så sig? Med ett underbart ljusset, endast för mig?

  108. Lotte said, on 17 december, 2010 at 06:46

    1. 5 dofter
    2. Skulle ge lite extra stämning och vara inbjudande för alla

  109. Jess B said, on 17 december, 2010 at 06:50

    1. MikMak har fem olika dofter.

    2. Det är så fruktansvärt kallt i min lägenhet så några värmande ljus hade suttit fint!

  110. Cilla said, on 17 december, 2010 at 06:58

    1. Det finns 5 fantastiska dofter: Cranberry/Cinnamon, Strawberry/Cream, Vanilla/Coconut, Breeze, Apple/Lemon

    2. Min älskade man skulle vilja fylla hela huset med ljusstakar och ljuslyktor. Han älskar levande ljus och skulle utan tvekan uppskatta om jag piffade till hemmet med fräscha lyxiga doftljus på julafton! Det hade varit så mysigt och roligt att överraska honom med MIKMAKs exklusiva och alldeles nya Cranberry/Cinnamon och Strawberry/Cream.

  111. Viktoria Muhr said, on 17 december, 2010 at 06:58

    1. Det finns 5 st dofter

    2. Denna vinsten vill jag verkligen ha. För att kunna ge till min mamma! Detta ljuset är underbart och jag skulle verkligen vilja lägga det under granen till henne🙂

  112. paola allegrini said, on 17 december, 2010 at 07:08

    1) Fem dofter
    2) Mys med doftljus från MIKMAK – härlig vardagslyx helt i min smak.

  113. mathilda said, on 17 december, 2010 at 07:08

    5 dofter. Jag vill vinna eftersom jag älskar att ha levande ljus men alltid glömmer att köpa fler… dessa brinner ju i en halv evighet så det vore perfekt!

  114. EH said, on 17 december, 2010 at 07:12

    1. 5 dofter
    2. Lugn och harmoni vill jag känna,
    inte musklerna i onödan spänna,
    av härliga doftljus vill jag njuta,
    och all julstress åt sidan skjuta,
    för MIKMAKs ljus doftar och gör gott,
    det är lika sant som att designen är flott!

  115. Jenny said, on 17 december, 2010 at 07:32

    När jag vill soft
    tänder jag det ofta
    och det kommer att ljuvligt dofta

  116. Lotta said, on 17 december, 2010 at 07:34

    5 dofter.

    Eftersom jag fyllar år snart (22/12) blir det en ljuvlig doftpresent till mig själv

  117. johanna O :) said, on 17 december, 2010 at 07:48

    Det finns fem dofter.

    Jag älskar doftjus och det är så himla fräscht att ha hemma och framför allt i badrummet där det kan börja lukta ganska mycket. Detta är något som jag verkligen behöver och skulle vilja ha🙂

    johannizz@hotmail.com

  118. Gustav Kjellin said, on 17 december, 2010 at 07:49

    1. 5 st

    2. Jag vill gärna vinna det här fina ljuset för att ge till min sambo. Hon älskar doftljus, men jag vet aldrig vad jag ska välja för sort. Men här har ni ju redan valt den bästa sorten till mig!

  119. Annika said, on 17 december, 2010 at 07:52

    5 stycken

    När kvällen blivit sen, den ger ifrån sig lukt och sken. Sätt dig i soffan för att mysa och låt detta kring dig lysa.

  120. Sandra said, on 17 december, 2010 at 08:10

    1. Det finns 5 olika dofter
    2. Jag älskar doftljus! Det ger en lyxig känsla och sprider en god doft i hela hemmet. Framförallt i badrummet. Tappa upp ett bad, tänd ett doftljus och njut!

  121. Kerstin said, on 17 december, 2010 at 08:11

    1. Fem dofter.
    2. Jag har aldrig provat doftljus men skulle inte ha något emot att prova:)

  122. Sussie said, on 17 december, 2010 at 08:23

    Fem dofter

    Dofter skapar minnen, och jag vill ge min familj alla underbara minnen som finns!

  123. Iben Axén said, on 17 december, 2010 at 08:27

    Det finns fem dofter i sortimentet. (Nyfiken på den med kanel…!)

    Doft, det är det första jag lägger märke till när jag kommer hem till någon…trevligt om det luktar gott!

  124. Maje said, on 17 december, 2010 at 08:36

    1. Fem dofter

    2. För att jag vill njuta av något som doftar gott, gärna i badrummet……

  125. Hanna said, on 17 december, 2010 at 09:02

    1. det finns 5 dofter
    2. Jag har planerat att ge mamma en hemmagjord ätlig värdinnegåva med tranbär och kanel. Vi köper inte julklappar längre, men något jag vunnit räknas nog inte. Vinner jag får hon det ljuset som doftar just tranbär och kanel.

  126. Teresa said, on 17 december, 2010 at 09:05

    Det finns fem dofter i deras sortiment

    Jag vill gärna vinna dessa ljus för att det skulle göra vårt hus väldoftande och härligt.
    Vi renoverar och har egentligen bara ett badrum och ett kök som är rena zoner. Att få tända ett trevligt doftljus i dessa rum gör att vi glömmer hur det ser ut i det övriga huset en liten stund. Med dofter kan man fly slipdamm och färgdoft ganska bra!

    God Jul!

  127. Mia said, on 17 december, 2010 at 09:13

    1. 5 st
    2. Det vore trevligt med en doft i huset som är lite extra till jul.
    Jag är mycket spänd på hur kaneldoften skulle tas emot av familjen.

  128. Åsa said, on 17 december, 2010 at 09:16

    1. 5 st
    2. Därför att jag skulle njuta något oerhört av att ha ett gott doftljus som sprider sin doft här hemma.

  129. marie lindberg said, on 17 december, 2010 at 09:16

    1. Det finns 5 dofter i sortimentet

    2. om jag hade äran att vinna skulle jag ge det till min dotters kusin som snart ska flytta till ett eget hus och det skulle passa så bra in hos dem. Det skulle bli en väldigt uppskattad gåva.

  130. Robert said, on 17 december, 2010 at 09:33

    Första punkten är ganska lätt, fem är svaret på fråga ett.
    Sen finns inget skönare när man vill softa, än att tända ett ljus som också kan dofta.
    Oavsett bostad, koja eller slott, förgylls livet av ett ljus som luktar gott!

  131. Ireen Anderson said, on 17 december, 2010 at 09:36

    Fråga 1. är 5 st.

    Fråga 2. Jag kan inte rimma, men vill väldigt gärna vinna. Mikmak är helt i min smak.

  132. Maria said, on 17 december, 2010 at 10:04

    1. 5 olika dofter.
    2. Min 9-åriga dotter skulle väldigt gärna vilja ha ett doftljus, men när jag doftar på dem i affären tycker jag alla ljus har så artificiell doft, så jag köper aldrig något. Jag skulle behöva prova ett RIKTIGT BRA doftljus, så kanske det kan få komma fler doftljus till mitt hem framöver.

    /Maria

  133. evamar said, on 17 december, 2010 at 10:05

    1. Det finns fem dofter.

    2. För att det är vardagslyx – alltså något man kan unna sig i vardagen, men kanske ändå inte gör det om man inte får en puff att komma igång.

  134. Spirande grönt said, on 17 december, 2010 at 10:28

    1. 5 dofter
    2. Har helt snöat in på ljus i glas. Men äger förfärligt nog inte ett enda. Lilla badrummet skulle behöva pyntas med fina ljus i glas.

    Fredagshälsningar
    Rebecca

  135. Catharina said, on 17 december, 2010 at 10:35

    Det finns 5 olika dofter
    Jag tror säkert att dessa fina ljus är i min smak

    Dom kommer ju från MIKMAK

  136. Jill said, on 17 december, 2010 at 10:46

    1. Ljusen finns i 5 olika dofter.
    2. Har egentligen ingen bättre anledning än att det vore härligt att bli bortskämd med några lyxiga doftljus.

    Tjing tjing!

  137. Anette said, on 17 december, 2010 at 10:59

    5st

    Min svägerska älskar doftljus, men nu är hon höggravid och tål inte dofterna. När bebisen har kommit ut får hon dessa ljus av mig i present om jag vinner dem!

  138. Christina Bergström said, on 17 december, 2010 at 11:40

    1. Det finns fem dofter.

    2. Höganäs Keramiks Blogg ger en härlig chans, till en segerdans.
    Att gratis vinna doftljus från MIKMAK få, kan jag inte att motstå.

  139. Sanna said, on 18 december, 2010 at 12:09

    Jag är gärna med och tävlar, och skulle vilja vinna det här fina ljuspaketet för att jag snart flyttar hemifrån och det vore roligt med något som lyser upp mitt nya hem nu i vinter mörket.

    Svar: Det finns 5 olika dofter.

    Kram Sanna

  140. Gunilla said, on 18 december, 2010 at 01:10

    1. Det finns 5 dofter
    2. Jag skulle behöva lite väldoft i vår fuktskadade lägenhet, inte kul!

  141. Maria said, on 18 december, 2010 at 04:50

    Det finns 5 dofter.
    För att det var min födelsedag igår


Kommentera

