Höganäs Keramiks Blogg

Sätt personlig prägel på din ljusstake

Posted in Inspiration, Nya Höganäs Kermik serien by Jannice on 18 november, 2010
Bilder: Jannice Wistrand

Ljusstaken i den nya serien är en av mina favoriter. Gillar speciellt att hänklen sitter nere på plattan. Ibland när man dukar eller känner att man vill få in lite växtlighet på bordet, brukar jag klippa en kvist murgröna och en blomma och placera i ”fatet”. Häll på lite vatten och det håller längre. Vips så har man satt personlig prägel på sin ljusstake. Fint att fylla med ekollon, stenar eller varför inte nu när julen närmar sig små röda äpplen. Fantastiskt vackert!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Elvira said, on 18 november, 2010 at 10:09

    Jättefint, jag vidarebefordrar detta som ett julklappstips på min sida. Nu hoppas jag att tomten är givmild i år. Har hittat så mycket fint här på bloggen😉

  2. Prisvärt alternativ | Elvira spekulerar said, on 16 december, 2011 at 11:46

    […] Bilder: Jannice Wistrand, Höganäs Keramiks Blogg  […]


Kommentera

