Höganäs Keramiks Blogg

Tillökning i familjen

Posted in Gästbloggare by Jannice on 13 november, 2010

Bild: Frida Berglund, Trendenser

De som har följt min inredningsblogg ett tag känner säkert igen min favoritmugg, från Starbucks. Den har hängt med från starten och synts på bild ett flertal gånger i min blogg trendenser.se. Faktiskt många fler än jag själv. Jag köpte nämligen muggen när jag pluggade i Kanada, där jag också gjorde mina allra första trevande inlägg i bloggvärlden från mitt studentrum på 16 kvadrat. Sedan dess har jag druckit litervis med koffeinstinna drycker ur den och muggen som hela tiden haft en given plats vid datorn under sena jobbnätter och tidiga morgnar har blivit en kär vän som hängt med i såväl motgång som framgång. Totalt ohotad av andra muggar i skåpet.

När Höganäs lanserade sin nya serie av Front skrev jag ett inlägg som hyllade samarbetet, men som också uttryckte en viss skepsism mot just muggarna i kollektionen. Modellen var ju fin och färgerna på dem likaså men jag undrade om de verkligen var så sköna att dricka ur. De såg ju så vida ut. Ett par veckor senare låg det en testmugg i brevlådan när jag kom hem från jobbet. Jag skulle få prova. Känna själv. Testdricka och avgöra. Och nu har jag gjort det. Många gånger om. Och efter noggranna tester och provkörningar är jag böjd att ge med mig. Den är ljuvlig. Inte minst för morgonens testunder vid datorn. Så muggen får stanna och bli kompis med sin storebror, som också måste vänja sig med att det snart kommer införskaffas fler syskon. Jag vill ju ha ett helt dussin. Så, det är lika bra att deklarara – vi har och kommer att få tillökning i muggfamiljen på Geijesgatan.

Gästbloggare Frida Berglund, Trendenser.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Simplicity @ Spotlife Någon som såg? said, on 14 november, 2010 at 09:12

    […] på min Höganäs Keramik blogg. Hon var ganska hård mot den nya muggen, så läs hennes inlägg här och se vad hon ger den Nya serien för betyg efter att ha klämt, känt och framför allt fått […]


Kommentera

