Höganäs Keramiks Blogg

Färg, form och funktion – en hållbar klassiker (Gästbloggare)

Posted in Gästbloggare, Nya Höganäs Kermik serien by Jannice on 23 september, 2010

Jag fick en förfrågan om att gästblogga här redan innan de första produktbilderna kommit ut, och eftersom jag var så nyfiken på hur sakerna skulle se ut var jag ju tvungen att tacka ja! Efter några veckor ramlade fina bilder in i mailboxen, och då blev jag riktigt glad att jag sagt ja. Sedan gick jag på pressvisningen och fick inte bara se produkterna på riktigt utan också höra Front-tjejernas tankar bakom designen, och då insåg jag det geniala i det hela.

För det här är inte bara snygga föremål, utan riktigt genomtänkt design. Alla former utgår ifrån formen på den klassiska Höganäskrukan, den som finns i nästan alla svenska hem. Det ser ut som att man skurit av krukan i olika höjder, och krympt eller förstorat måtten men behållt proportionerna. Resultatet är hållbara klassiker som passar överallt, med alla stilar.

Mina favoriter är ljusstakarna som med sina generösa fat har plats för allehanda dekorationer. De kan stå framme året om med olika innehåll. Nu till hösten passar det bra med kottar och löv, till jul kanske man fyller dem med polkagrisar. Jag har redan nu planer på att odla gräs i dem till våren.

Bilder: Emma Fexeus

Den stora skålen är också en av mina favoriter, här kom den till användning när vi plockade äpplen i trädgården.

Gästbloggare
Emma Fexeus (vinnare av stora bloggpriset 2009 – desing och inredning)

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Simplicity Ytterligare en gästbloggare said, on 23 september, 2010 at 12:57

    […] ni nyfikna på vad hon skriver om och vad hon tycker om produkterna? Då tycker jag du ska kika in här! Tyck Till! Feed Kategori: Allmänt Dela Bloglovin' 0 kommentarer till […]


Kommentera

