Höganäs Keramiks Blogg

Höganäs på Ikea

Posted in Nya Höganäs Kermik serien, Press by Jannice on 22 augusti, 2010

Bild: SimplicityI torsdags firade Ikea katalogen 60 år. I samband med detta hade de bjudit in 3 Skåneprofiler till varuhuset i Malmö för att inreda ett vitrinskåp var. Jag var en av de tre Skåneprofilerna (trots att jag är Smålänning, hihi) och här ser ni mitt bidrag med temat ”Rum i balans”. Jag ville belysa både de yttre och inre rummen. Tanken med mitt vitrinskåp var att varje hyllplan skulle representera de delar i livet som är viktiga för att vi ska må bra. Kärlek, reflektion, njuta och bejaka, drömmar, trygghet och struktur.

Ni ser vad som hamnat under njuta va?? Jajemän! Den nya Höganäs Keramik serien! En kopp te, några vänner man håller kär, lite god choklad och trevliga samtal. Små saker i livet, som kan göra stor skillnad. En vardag som blir lite vackrare…

Utställningen finns att beskåda i 2 veckor på varuhuset i Malmö,uppe på plan 2 vid restaurangen.

Kommentera

