Höganäs Keramiks Blogg

Vinn en biljett till presseventet i Sthlm

Posted in Tävlingar by Jannice on 18 augusti, 2010

Nu har du chansen att vinna en biljett (till dig och en vän) till Höganäs Keramiks pressevent i Stockholm onsdagen den 1:a september kl 12.00. Där kommer du få ta del av den nya serien, mingla, träffa tjejerna i Front, stylisten Lotta Agaton, Lotta Lundgren känd från ”Landets brunsås”, MIG *fniss*, och många kända ansikten från desingbranschen. Med dig hem, får du en goodiebag och det är ju alltid trevligt.

Det enda du behöver göra är att i kommentarsfältet nedan svara på vilken glasyrfärg som är din favorit (vilka färger som finns hittar du HÄR) och motivera varför just du ska vinna biljetten.

Vinsten gäller för dig och en vän, och eventuella omkostnader såsom resor, vinstskatt etc betalas av vinnaren.

Lycka till alla!

PS. Tävlingen pågår tom onsdagen den 25 augusti och vinnaren presenteras torsdagen den 26! DS.

13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ingela said, on 18 augusti, 2010 at 04:39

    Min favorit är den vita. Vitt fungerar alltid och känns rent och fräscht.

    Jag vill vinna för det vore ett litet äventyr i vardagen att få göra utflykten och nu på hösten blir det en färgklick som behövs för att det vita i livet ska kännas så där vackert och speciellt.

  2. mathilda said, on 18 augusti, 2010 at 04:55

    favoriten är helt klart den enbart glaserade, otroligt kul att höganäs vågar släppa fram lerans färg🙂

    Jag vill vinna eftersom jag just nu känner mig som en otroligt trist, tråkig och sliten trebarnsmamma… skulle va kul med ett break för bara mig och en vän eller sambon om vi får barnvakt. Då skulle jag komma tillbaka med ny energi och orka ta ordentligt tag i vardagen igen!

  3. Britta Wirström said, on 19 augusti, 2010 at 04:56

    Hej Jannice,

    Min favorit blir självklart den ”ofärgade” muggen med transparent glassyr.
    Den ofärgen känns som ett kul nytt grepp och jag är förtjust i less is more-idén att utnyttja den naturliga vackra lerfärgen.

    Min motivering till att vinna biljetterna är att det skulle få vara kul att få tillträde till ett exklusivt tillfälle att skriva mer om i min blogg, (vilket jag i och för sig kommer göra ändå eftersom det lilla jag än så länge sett gillar i Fronts keramikserie för Höganäs).

    Hälsningar
    Britta

  4. kristina said, on 19 augusti, 2010 at 11:23

    De vita muggarna är min stil.
    Skulle gärna gå på höganäs pressevent med min syster som bor i Stockholm har inte träffat henne sen i November. Vi har våra rötter i skåne men hon bor i stockholm och jag i kalmar. Så det skulle vara kul att göra detta ihop. Hon är konstnärlig och har läst på konstfack.

  5. Karin said, on 20 augusti, 2010 at 09:39

    Tänk att få slänga ut sitt gamla 80-tals porslin som hängt med i alla dessa år. I mina mina köksskåp skulle jag vilja ha kombinationen vit, röd och blå. Jag bara älskar det högglansiga och färgerna passar så bra ihop med den skärgårdskänsla som resten av köket ska få.

    Bra jobbat Höganäs!

  6. Simplicity Nylackat said, on 20 augusti, 2010 at 03:05

    […] Glöm inte att tävla!! HÄR och HÄR. Kanske träffas vi!? DS. Tyck Till! Feed Kategori: Allmänt Dela […]

  7. […] passar på att påminna er om att ni  kan tävla om platser till presseventet den 1 sept både här och här, kanske vi […]

  8. Ulrica Carlsson said, on 21 augusti, 2010 at 05:35

    Hej,
    Vit är min favorit, vitt håller alltid i längden och mat blir vackrast med vitt som bakgrund.

    Efter att länge ha letat efter en tallrik som kan ersätta Collections tallrikarna jag fick i 18 års present ( nu 36 ) verkar det bli en Höganästallrik igen… Dom ser verkligen schyssta ut men vore kul att även få känna o klämma..

    Tjing// Ica

  9. […] sig slutet på tävlingen – Vinn biljetter till Högnäs Keramiks Pressevent! Tävlar gör du HÄR. […]

  10. Karin L said, on 24 augusti, 2010 at 12:17

    Nu tävlar jag även här!!

    Jag gillar den vita färgen. Tidlös. Den känns så rätt idag, den kommer att kännas rätt om tio år, och jag är övertygad om att den även kommer att kännas rätt av den ärver keramiken efter mig om många år.
    Jag skulle överraska min kollega x med en lång lunchpaus med denna visning i favoritstadsdelen Gamla Stan. Så rätt!

  11. Karoleen said, on 25 augusti, 2010 at 01:20

    Jag älskar den grafitgråa – den är verkligen underbart vacker.
    Jag skulle hemskt gärna vinna – det skulle verkligen bli en dröm – jag har älskat Höganäs länge och fyller mitt hem med så mycket Höganäs som möjligt – den otroligt vackra tekannan och de nya muggarna med lock känner jag ett enormt behov utav =)

  12. Mirre said, on 25 augusti, 2010 at 03:33

    Jag hörde nästan vågorna slå mot stranden i Höganäs när jag såg den blå havsinspirerade muggen. Den färgen kommer året runt att påminna mig om sommaren , även om det är kall vinter utanför mitt fönster..
    Jag vill väldigt gärna vinna biljetter för att då skulle jag få en ypperlig anledning att åka till Stockholm och hälsa på min syster som bor där…
    Vi skulle kunna ha så trevligt på presseventet och tänk vilken lycka att få kika på de vackra nya sakerna från älskade Höganäs!

  13. […] du har dubbla chanser, finns just nu samma tävling på Höganäs Keramiks Blogg, där man kan vinna ytterligare 1 biljett för dig och en […]


Kommentera

