Höganäs Keramiks Blogg

Vinn biljetter till pressvisningen på Berns

Posted in Tävlingar by Jannice on 23 januari, 2011

Kollage: Jannice Wistrand

Om lite mer än en vecka startar jag upp den nya designbloggen som kommer beröra Fiskars alla varumärken. Ett av de största och mest välkända är Rörstrand, som startar det nya året med ett fantastiskt samarbete. Nämligen med Lovisa Burfitt!! Känd för sina illustrationer, där hon exempelvis arbetat med HM Home, men också för sina tapeter, och klädkollektioner. Hennes jobb för Rörstrand är spännande, nytänkande och bara sååååå fantastiskt!!

Den 3:e februari kl 15.00 är det pressvisning på Berns i Stockholm. Lovisa är på plats från Paris, det blir mingel, goodiebag, och lyxigt tilltugg i glamourös anda.

Nu har du chansen att vinna biljett till dig och en vän! Vi tävlar ut biljetter till 2 vinnare. För att vara med och tävla vill jag att du svarar på följande frågor i nedanstående kommentarsfält.

1. Nämn 3 av Rörstrands olika serier.
2. Vilket är ditt favorit plagg på Lovisa Burfitts hemsida och varför?

Tävlingen pågår till torsdagen den 27:e januari. Vinnaren betalar eventuell resa upp till Stockholm själv.

Lycka till! Kanske ses vi?

34 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Malin said, on 23 januari, 2011 at 11:59

    Hej Hopp !
    1. Kurbits, Hanna och Pergola
    2. Gillade oversized grå/svarta tunikan till lite trashtrasiga leggings och ankelboots. Känns ungdomligt men kvinnligt, dock passar det ej min kroppsform för jag skulle se ut som Kicki Danielsson allra minst. Men efter gravidtiden så ska jag gå ner och framåt sommaren ska jag va lika snygg som Burfitts modeller mohahaha.

  2. [...] hörrni!! Missa inte att det idag blir det fin fin tävling på Höganäs Keramiks blogg i samband med den nya Designbloggen öppnar. Så håll utkik! Kanske ses vi på [...]

  3. pernilla said, on 23 januari, 2011 at 12:24

    1. Swedish Grace, Mon Amie & Kulinara
    2. Jag ÄLSKAR hela outfiten med t-shirt, scarf och de svarta paper bag-byxorna som ligger under kollektion F/W 10/11. Så snyggt och klädsamt! Lite extra glammigt med de höga klackarna till.

  4. annika karlsson said, on 23 januari, 2011 at 12:25

    Kurbits, Hanna och Pergola

    Min favorit är Veste McLee.
    Jackan är precis jag som älskar svart och lite tuff stil och glida runt i !

  5. Susanne [Snusans inredningsblogg] said, on 23 januari, 2011 at 12:29

    Vad spännande! Älskar hennes illustrationer.

  6. Lidia S. Larson said, on 23 januari, 2011 at 02:39

    Men nu nar den kommit tillbaka efter strejken har den varit fantastiskt rolig.

  7. Gunvor said, on 23 januari, 2011 at 02:49

    1. Ostindia, Kurbits, Pergola

    2. Scarf big – WIld at heart – för att den är stor, härlig och kan användas till det mesta!

  8. Addie S. Gallegos said, on 23 januari, 2011 at 03:03

    Men nu nar den kommit tillbaka efter strejken har den varit fantastiskt rolig.

  9. Josephine said, on 23 januari, 2011 at 04:28

    1. Ostindia, Kurbits, Pergola
    2. Unisex Wrestler – Liberté – Älskar toppar som sitter löst och snyggt, är dessutom typografinörd och gillar det handskrivna Liberté. Betydelsen, frihet, är ju dessutom det bästa av allt!

  10. [...] Tävla om biljetter till Berns i Stockholm, få besöka pressvisningen för samarbetet mellan Lovisa Burfitt och Rörstrand, mingla med kända formgivare, njuta av delikattesser och få en fin goodibag! Lovisa är självklart på plats från Paris! Tävlar gör du här. [...]

  11. Lotta said, on 23 januari, 2011 at 07:00

    Mon Amie, Nobel och Qvint är några..

    Det finns mycke fint på hemsidan, men jag fastnade för en cardigan, Keiko, så annorlunda och sjukt snygg!

  12. Emelie said, on 23 januari, 2011 at 07:48

    1. Swedish grace, Sundborn och Qvint.
    2. Chemise Lu-San, klassiskt snygg!

  13. marie said, on 23 januari, 2011 at 09:06

    1. Pergola, Mon Amie och Kurbitz
    2.Scarf big – wild at heart, grey print on black, skulle passa/knyta ihop stora delar av min garderob, känner ett stort ”vill ha” då jag ser den, underbar.

  14. Linda Nordh said, on 23 januari, 2011 at 09:19

    1. Convito, Corona, Qvint
    2. Jag gillar Robe Ting Ting, den skulle passa min stil perfekt. Stilren, festlig men ändå ”ledig” på nåt sätt!

  15. cilla said, on 23 januari, 2011 at 09:53

    1. Pergola, Swedish grace och Mon amie.
    2. Tee 06 – Kourt jester. Älskar svart, älskar t-shirts, älskar burfitts tryck!

  16. Marie Johansson said, on 24 januari, 2011 at 07:30

    1. Jag gillar Swedish Grace, Hanna och Filippa K!

    2. Min favorit är Veste McLee. Den är rockig och tuff. Passar till allt från en somrig blommig klänning till tighta nötta svarta jeans och en oversize t-shirt. Love it!

  17. Linnéa Hernvall said, on 24 januari, 2011 at 09:29

    1. Swedish Grace, Filippa K, Convito.
    2. Klänningen ”Robe Singa” är en favorit! Casual men ändå något lyxig, fungerar såväl till vardags som fest!

  18. Hillevi Liljestrom said, on 24 januari, 2011 at 11:38

    Hej!

    1.pergola, kurbits, mon amie…. är sååå fina serier!
    2.Jag fullkomligt älskar stora pösiga byxor. Som de vänstra paret på första sidan… heter de Jacket? Kan inte riktigt tyda hemsidan:-) De ser ut att vara mjuuuuka och sköna.

  19. Johanna said, on 24 januari, 2011 at 01:13

    Åh vilken vinst, skulle så hemskt gärna vilja gå.
    Jag tar de tre serier som jag har själv hemma:
    - Swedish Grace
    - Filippa K
    - Pergola

    Och jag väljer ROBE SINGA, den klänningen är verkligen jag, med coola leggings och
    boots till :-)

    Kram kram!

  20. Karoleen said, on 24 januari, 2011 at 01:49

    1. Swedish Grace, Mon Amie och Convito.
    2. Jag älskar den där tee shirten med rosetten – den är så otroligt charmig.

  21. sofiapeople said, on 24 januari, 2011 at 04:10

    1. Filippa K, Sundborn och Swedish Grace är några av Rörstrands serier.
    2. Min favorit hos Lovisa Burfitt är Tee Big Time – Fame.
    Den är en precis sådär lagom blandning av casual streetstyle men med en anda av high fashion. Love it!

    Mvh./Sofia

  22. Maria said, on 24 januari, 2011 at 07:26

    1. Pergola, Ostindia, Kurbits
    2. Tee Big Time – Fame är helt underbar!! Perfekt med leggings och så snygg!! Jag har växt upp till fame filmen så den är fantasktisk! Den texten betyder massor för mig!

    Håller tummarna!! Så rolig tävling!!!

  23. Marie Dahlberg said, on 24 januari, 2011 at 09:00

    1. Ostindia, Filippa K samt Swedish Grace.
    2. Dress Robe Singa – Med denna kan jag känna mig jobbsnygg, middagsfin samt partyläcker. Som ett kinderägg (tre önskningar i ett).

  24. Simplicity @ Spotlife La Maison du Bonheur said, on 25 januari, 2011 at 07:56

    [...] Nu ska jag bege mig till kontoret i Höganäs! Vi ses under dagen finingar! Förresten det är ännu inte försent att tävla om biljetter till mingelfesten på Berns. Tävlar gör du här. [...]

  25. Natalia said, on 25 januari, 2011 at 09:16

    1. Filippa K, Pergola, Swedish Grace
    2. Cardigan Keiko är super snygg. Fungerar såväl till vardags som fest!!!

  26. Evalena said, on 25 januari, 2011 at 12:10

    1. Mon Amie, Ostindia & Swedish Grace
    2. Älskar Robe Singa Dress som är så snygg tillsammans med läckra tights och ett par high heels med bred klack. Lika fräckt till jobbet som på mingelpartyt.

  27. Jannice Andersson said, on 25 januari, 2011 at 01:24

    1, Hanna, Corona och Kulinara

    2, Klänningen Singa är ett perfekt varierbart och användbart plagg

    • till vardags
    • till fest
    • med eller utan skärp
    • till klackar, brouges eller stövlar
    • och framför allt – superplagget man alltid är snygg i när man har en
    fuldag och inte orkar gå och hålla in magen! :)

    Många kramar,
    en annan Jannice

  28. Linda Bergfors said, on 25 januari, 2011 at 07:56

    1. Mon Amie, Qvint, Swedish Grace

    2. Robe Singa. Passar både dagtid och kväll, beroende på vad man väljer att bära till. Jeans, strumbyxor, låga skor, stövlar, högklackat etc. Ett snyggt och mycket användbart plagg helt enkelt!

  29. Petra Janghede said, on 26 januari, 2011 at 10:23

    1. Väljer såklart mina tre favoriter: Swedish Grace, Mon Amie och Corona.
    2. ”Today I am a boy” toppen. Ett enkelt och krångelfritt plagg med attityd och humor, precis så jag tycker mode ska vara.

  30. malin said, on 26 januari, 2011 at 10:31

    1.Filippa k,Mon Amie och Swedish Grace (minna tre favorit serier)

    2.Från s/s10 kollektionen älskar jag silkes klänningen robe ting ting, med enkel design och vackert material.

  31. Simplicity @ Spotlife Stolproblematik said, on 27 januari, 2011 at 08:33

    [...] Sista dagen att tävla om biljetter till mingelfesten på Berns, dricka skumpa, prova på franska bakverk, träffa Lovisa Burfitt och se det nya fantastiska [...]

  32. Monica said, on 27 januari, 2011 at 10:54

    1. Corona FIilippa K Nobel
    2. Scarf big Wild art gör det enkla till något speciellt

  33. Beijan said, on 27 januari, 2011 at 01:50

    !/ Pergola, Swedish Grace och Mon amie
    2/ Tee shirtarna är superfina :-)

  34. Anna-Panna said, on 27 januari, 2011 at 05:38

    1) Kurbits, Hanna och Pergola
    2) Robe Singa är den där underbara gråmelerade klänningen som ser så elegant och så kvinnlig ut. Samtidigt ser den såååå skön ut! Den skulle jag gärna köpa och tillsammans med ett par tights och ett par högklackade stövlar så skulle den garanterat bli mitt favvoplagg.


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

