Höganäs Keramiks Blogg

Urban Delis Bageri i Stockholm

Posted in Bakom kulisserna, Inspiration by Jannice on 9 januari, 2011

Idag visar jag er bilder tagna av Urban Orzolek som står bakom Urban Delis Bageri på söder i Stockholm. Defintivt värt ett besök när du har vägarna förbi vår huvudstad. Njut av nybakade godsaker, fantastiskt surdegsbröd och vackert porslin. När du har fikat klart, passa på att kika in i Urban Delis butik som inte ligger långt därifrån. Här kan du inspireras av hur härlig en matvarubutik kan se ut och köpa med allt ifrån nybakat bröd, färdiglagad mat, ekologiska produkter, livsmedel i vackra förpackninga och blommor.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. kajsatankar said, on 10 januari, 2011 at 05:27

    Hejsan Jannice!

    som du kanske minns så bloggade jag den 25 augusti förra året om att jag så gärna ville ha tekannan från den nya höganässerien. På jullafton slog drömmen in då min fina mormor gav den till mig – oj, vad glad jag blev!

    Döm om min besvikelse när jag sedan kom hem och skulle använda den. Eftersom du bloggat så gott om Front-tjejerna och deras genomtänkta design av t ex handtagen till kopparna så tog jag för givet att denna kanna också skulle vara genomtänkt, men så var visst inte fallet. Det jag blivit besviken på är att denna kanna (precis som förra kannan, faktiskt) droppar något ofantligt när man ska hälla upp téet i koppen. Och inte bara en droppe utan en rejäl rännil längs med kannans framsida när kannan är full. Min fina linneduk fick te-fläckar och jag är besviken! Väldigt, väldigt tråkigt på en så vacker kanna, tycker jag!

    Vet du hur det kommer sig att Front inte tänkt på detta?

    Ett inte alls lika allvarligt påpekande är att det är tråkigt att den vackra stämpeln bara sitter på ena sidan för oss som är vänsterhänta.

    Med vänliga hälsningar/Kajsa

    • Jannice said, on 13 januari, 2011 at 09:18

      Hej Kajsa!

      Jag är så ledsen för det som hänt. Höganäs Keramik har haft problem med en sändning där pipen (som slipas för hand) har varit fel. Jag har skickat dig ett mejl, självklart ska du få en ny med rätt pip och som fungerar.

      Mvh
      Jannice

  2. 50talisten said, on 1 maj, 2012 at 11:25

    Jannice,
    Fin blogg, snygga bilder. Och nya tekannan ser ju fin ut, men har du tips hur man kan få tag på handtag till förra generationens tekannor från Höganäs? Dom tar ju slut efter ett par år dessvärre. Kanske man kan få en gjord, men hur (och av vem)?

    Vore mycket tacksam för tips. Vi har ju flera stycken…

    /Jan


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

